Najbardziej klasycznymi przedmiotami są długopisy, smycze, breloki, notesy, torby materiałowe czy maskotki. Można użyć mniej standardowych pomysłów jak zakładka do zakrywania kamerki internetowej, rozdzielacz kabli USB czy miniaturowe scyzoryki. Szyldy to klasyczna pozycja, ale niezmienne istotna, gdyż przykuwa uwagę. Podobnie jak wszelkiego rodzaju flagi czy inne materiały, które przedstawiają logo targów czy konferencji. Podstawowa funkcja to przyciągnięcie uwagi odbiorcy. Drugą kwestią jest zareklamowanie możliwych kolejnych edycji. Często materiały z wydarzeń są nagrywane i wtedy warto, żeby było wiadomo z jakiego pochodzi.
Skuteczne gadżety, czyli wzbogać swoją konferencję lub targi
Na konferencjach i targach walczymy o uwagę odbiorcy. To pierwszy aspekt, gdzie gadżety reklamowe stają się wartościowe. To po prostu kwestia marketingu, walki o uwagę klienta. Dlatego tak istotne jest ustawianie szyldów, flag. Czegoś, co będzie duże, a najlepiej do tego będzie wyróżniało się nieoczywistym kolorem. Stoisko powinno być też dostosowane do potencjalnych klientów. Inaczej w przypadku eleganckich konferencji.
Gadżety reklamowe, takie jak z oferty firmy Reklamowe24 – gadzety-reklamowe.com, to również skuteczna forma do tego, żeby o nas nie zapomniano po wydarzeniu. Breloczki czy smycze wydają się mało ciekawe. Są tanie (to zaleta), ale rzadko używane. Długopisy przydadzą się już każdej osobie, więc od razu dostają małego plusika. Notesy, torby materiałowe czy maskotki mają tę zaletę, że zostaną z biorcą na dłużej, więc również dłużej zachowa on wspomnienie o targach czy konferencji. Cukierki to najlepsza okazja do przyciągnięcia uwagi dziecka, a za nim często pójdzie również rodzic.
W przypadku mniej oczywistych gadżetów reklamowych zyskujemy plus w postaci oryginalności, a to niezwykle istotne. Breloczek z latarką to już inny poziom niż taki standardowy. Kubki również nie są drogie, a sprawią, że nasza marka zostanie z obdarowanym na dłużej. Możemy też dostosować się do idei targów lub konferencji. Jeśli dotyczy kwestii środowiskowych, można podarować coś ekologicznego.
Konferencja dla programistów może być uatrakcyjniona nie tylko przez standardowe pamięci USB, ale może również specjalne przełączki czy też nawet klasyczne dyskietki lub coś dla geeków. Nie chodzi o podejście stereotypowe, ale jakiś fajny gadżet z motywem Mario Bros może stać się hitem takiego wydarzenia. Ważne, żeby podejść do tematu z dystansem i pamiętać, że bardzo ważna jest oryginalność. Konieczne jest przykuwanie uwagi. Należy również dbać o gadżety reklamowe, gdyż stanowią one istotny element targów czy też konferencji.