Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Apartament w górach: gdzie i za ile można kupić?

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Na południu Polski dostępnych jest ponad 70 nowych inwestycji, w których można kupić apartament typu second home. Wielu deweloperów gwarantuje też stały najem i wypłatę zysków w wysokości ok. 8 proc. rocznie. Ceny zaczynają się od 4.460 zł za m kw.
Apartament w górach: gdzie i za ile można kupić?

Apartament w górach: gdzie i za ile można kupić?
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Apartament w górach: gdzie i za ile można kupić?
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

W jakiej cenie i gdzie?

Deweloperzy mają w swoich zasobach sporo inwestycji w górzystych, atrakcyjnych turystycznie rejonach naszego kraju. Działają tu przede wszystkim małe firmy, lokalne, znaleźć jednak można także inwestycje największych na polskim rynku deweloperów z tego segmentu. W sprzedaży dostępne są 73 inwestycje już wybudowane lub będące w realizacji.

Najwięcej z nich powstaje w woj. małopolskim (42), głównie w Zakopanem. Pojedyncze inwestycje w tym województwie można znaleźć też w Krynicy Zdroju, Szlachtowej i Paczułtowicach. W większości inwestycje są już zrealizowane (27). W trakcie budowy jest kolejnych 16 obiektów, lada moment ruszy budowa Condo Hotelu Nosalowy Dwór w Zakopanem. Dwa projekty, w tym condo hotel spółki Qualia Development w Zakopanem, są w fazie planowania. Ciekawą propozycją w tym rejonie jest inwestycja Słoneczny Gródek, położona blisko gór i jednocześnie nad brzegiem jeziora Rożnowskiego.

Pozostałe województwa też mogą pochwalić się dużą liczbą apartamentów – w woj. dolnośląskim powstaje 19 inwestycji, a w Śląskiem 11 projektów.

Oferta z Dolnego Śląska skupia się głównie wokół popularnych kurortów. Przoduje Szklarska Poręba (7 inwestycji), w której apartamenty oferują m.in. liderzy rynku apartamentów wypoczynkowych: Sun&Snow i Zdrojowa Invest. W Karpaczu do wyboru jest 6 inwestycji, w tym osiedle domów z panoramicznym widokiem na Śnieżkę wybudowane przez Kristensen Group. Pojedyncze projekty powstają także w Czarnej Górze, Bystrzycy Kłodzkiej i Kudowie Zdroju.

Z kolei na Śląsku wybierać można lokale gotowe do zamieszkania, m.in. spośród

6 apartamentowców w Ustroniu. W Wiśle powstało lub planowane są 4 inwestycje. Pierwszy kompleks budowany z myślą, o tych którzy szukają swojego drugiego domu

w pięknej okolicy, powstaje też w Bieszczadach. – Widać wyraźnie, że mniejsze kurorty jak Wisła czy Szklarska Poręba, „gonią” Zakopane. Deweloperzy oceniają, iż mają one duży potencjał, gdyż są spokojniejsze, a jednocześnie atrakcyjne dla turystów – ocenia Grzegorz Kosiura, dyrektor zarządzający portalu www.InwestycjewKurortach.pl

Ceny apartamentów są bardzo zróżnicowane w zależności od miejscowości, położenia inwestycji i stopnia wykończenia wnętrz. Za wykończony pod klucz apartament zapłacimy od 5.600 zł za m kw. w Ustroniu, do nawet 14.500 zł za m kw. w Zakopanem.

Choć zainteresowanie jest spore, apartamenty w kurortach sprzedają się dużo wolniej niż kilka lat temu. Taki trend potwierdza burmistrz Wisły, Jan Poloczek. - Nie rozeszły się jak świeże bułeczki, tylko część z nich znalazła nabywców – mówi burmistrz. Jednocześnie wyraża nadzieję, iż wolne lokale sprzedadzą się, gdy gospodarka nabierze tempa.

Wynajmij i zarabiaj

Większość deweloperów budujących w polskich górach zachęca do kupna apartamentu, by w nim wypoczywać, ale także zarabiać na wynajmie. Proponują zarządzanie lokalem w ramach własnej obsługi lub poprzez współpracę z wyspecjalizowaną firmą. Zyski jakie właściciele mogą osiągnąć z wynajmu szacowane są na 7-10 proc. w skali roku.

Apartament przeznaczony do wynajmu powinien być odpowiednio wyposażony. Planując zakup lokalu w celach inwestycyjnych warto więc skorzystać z ofert mieszkań wykończonych pod klucz. W niektórych inwestycjach wszystkie lokale są tak przygotowane, w niektórych deweloper pozostawia wybór klientowi. – Standard wykończenia bywa jednak bardzo różny. Klienci powinni szczegółowo prześledzić oferty interesujących ich apartamentów – zaznacza szef portalu www.InwestycjewKurortach.pl

Zakup lokalu położonego w górach daje duże bezpieczeństwo m.in. ze względu na fakt, iż sezon trwa tu praktycznie cały rok. Dodatkowo najbardziej prestiżowe z realizowanych obecnie inwestycji jak np. Sun&Snow Resort czy Cristal Resort (obie w Szklarskiej Porębie), posiadać będą bogate zaplecze rekreacyjne. A to z kolei przekłada się na wydłużenie sezonu oraz zainteresowanie apartamentami także wśród firm, które organizują wydarzenia biznesowe.

Górskie kurorty mają potencjał

Przyglądając się danym turystycznym wyraźnie widać, że góry przodują jeśli chodzi

o turystykę. Według danych GUS po Warszawie, powiecie kołobrzeskim

i Krakowie, kolejne miejsca pod względem liczby udzielonych noclegów w 2011 roku zajmują właśnie powiaty położone na południu Polski.

W minionym roku w powiecie cieszyńskim, gdzie zlokalizowane są m.in. Wisła i Ustroń udzielono 1,68 mln noclegów. Powiat tatrzański, z Zakopanem - 1,61 mln noclegów, niewiele mniej powiat nowosądecki (Krynica Zdrój, Gródek) – 1,47 mln noclegów, oraz powiat jeleniogórski, w którym położone są Szklarska Poręba i Karpacz – 1,31 mln udzielonych noclegów.

GUS zauważa, iż najlepiej rozwiniętym regionem w kraju pod względem funkcji turystycznych jest woj. małopolskie. Z kolei w Dolnośląskim ruch turystyczny rozkłada się dość równomiernie przez cały rok.

Porównując liczbę noclegów udzielonych w latach 2010 i 2011 widać wyraźny wzrost. Każdy region zanotował o kilka procent większą ich liczbę.


oto



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Czwartek 18 kwietnia 2024
Imieniny
Apoloniusza, Bogusławy, Go?cisławy

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl